Upstream With Tiny Oars : Promoting Citizenship Education Within a Non-democratic Culture and in Low-cognitive-demand School Settings
This text draws on the Peruvian case to illustrate that the achievement of goals relating to citizenship education requires the concomitant development of abstract thinking skills, overcoming parochial biases, and the provision of a rich learning environment. These elements become particularly relevant where the social settings are not characterised by attributes that are conducive to these types of learning. Thus, citizenship education efforts will be fostered or restrained by factors within and outside of the school setting that go well beyond the scope of typical civic education initiatives.
Dieser Beitrag betrachtet die Fallstudie Peru, um darzustellen, dass die Erfüllung von bürgerschaftlichen Bildungszielen die begleitende Entwicklung des abstrakten Denkens sowie die Überwindung von parochialen Vorurteilen und die Verfügbarkeit eines allgemein reichhaltigen Lernumfeldes verlangt. Diese Bestandteile sind von besonderer Wichtigkeit, wo das soziale Umfeld nicht von Eigenschaften die diese Arten des Lernens unterstützen geprägt ist. Daher werden Bestrebungen der bürgerlichen Bildung von Elementen innerhalb und außerhalb der Schulumgebung, die über den Umfang üblicher politischer Bildungsinitiativen weit hinausgehen, unterstützt oder eingeschränkt.
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