Social-Media-Nutzung von Schüler*innen zur non-formalen BNE
Soziale Medien nehmen im Leben junger Menschen eine immer größere Rolle ein: sie werden nicht nur zu Unterhaltungszwecken, sondern auch zur Informationsbeschaffung und zur non-formalen Aneignung gesellschaftlich relevanter Themen wie Nachhaltigkeit genutzt. Der vorliegende Beitrag untersucht mittels einer Fragebogenerhebung, inwiefern Schüler*innen soziale Medien nutzen, um sich über nachhaltige Entwicklung zu bilden und auf welche Weise soziale Medien eine sinnvolle non-formale Ergänzung formaler, institutionalisierter BNE sein können.
Social media are playing an increasingly important role in young people's lives: they are not only used for entertainment purposes, but also for information gathering and non-formal learning about socially relevant topics such as sustainability. This paper uses a questionnaire survey to investigate to what extent students use social media to educate themselves about sustainable development and in what ways social media can be a useful non-formal complement to formal, institutionalised ESD.
Preview
Cite
Rights
Use and reproduction:
This work may be used under aCreative Commons Attribution 4.0 License (CC BY 4.0)
.