Interdisciplinary Teaching in Geography and Economics : Entrepreneurs and Workers

Affiliation
University of Salzburg, Geography & Economics Education
Vorage, Marcel

Interdisciplinary teaching permits better inclusion of students with different talents and enhances students’ ability to ask critical questions, develop a holistic view of complex systems, recognise bias and handle ambiguity, deal with real-world scenarios and discover something new. The introduction of core concepts in high school curricula for geography gives teachers more freedom and creates new openings for interdisciplinary teaching. This paper seeks to facilitate interdisciplinary teaching in geography and economics based on an example, namely the professional relationship between entrepreneurs and workers. More specifically, it summarises selected academic literature and makes concrete suggestions for interdisciplinary classes on labour for the final years of secondary education in close concordance with the core concepts of place, space, connectedness and sustainability found in the Australian, Austrian, British and U.S. American geography curricula.

Interdisziplinärer Unterricht unterstützt die Inklusion von Schüler*innen mit unterschiedlichsten Begabungen und erhöht deren Fähigkeit kritische Fragen zu stellen, ein holistisches Bild von komplexen Systemen zu entwickeln, Bias zu erkennen und Ambiguität zu akzeptieren, realistische Probleme zu lösen und Neues zu entdecken. Die Einführung von Basiskonzepten in Geographie-Lehrpläne der Sekundarstufe gibt Lehrpersonen mehr Freiheit, um interdisziplinären Unterricht zu gestalten. Dieser Artikel hat zum Ziel, interdisziplinären Unterricht in Geographie und Wirtschaftswissenschaften, mittels eines Beispiels zur Beziehung zwischen Unternehmer*innen und Arbeitnehmer*innen, zu erleichtern. Um dies zu ermöglichen, wird ausgewählte akademische Literatur zusammengefasst und konkretes Unterrichtsmaterial für interdisziplinären Unterricht am Ende der Sekundarstufe bereitgestellt. Diese Materialien befassen sich primär mit den Basiskonzepten Ort, Raum, Abhängigkeit und Nachhaltigkeit, die in unterschiedlicher Form in den Geographie-Lehrplänen Australiens, Österreichs, des Vereinigten Königreichs und der Vereinigten Staaten verankert sind.

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