Poster CC BY 4.0
published

ProMaPrim - Programmieren im Mathematikunterricht der Primarstufe

Das Projekt ProMaPrim verfolgt das Ziel, einen Programmierkurs als substanzielle Lernumgebung im Mathematikunterricht der Grundschule gemäß dem Design Research Forschungsparadigma zu entwickeln.

Wir wollen dabei lernen, wie Kinder im 3./4. Schuljahr ausgehend von mathematischen "unplugged"-Tätigkeiten konstruierend programmierend algorithmische Strukturen abbilden, zudem, ob und wie sie diese dann als Forscherwerkzeug mathematisch explorierend nutzen können.

Im Poster werden Grundpositionen und erste Einblicke in den Arbeitsstand des Projektes dargestellt.

The ProMaPrim project aims to develop a programming course as a mathematical learning environment for primary school children grade 3 or 4 according to the design research paradigm.

We want to learn how children start with mathematical "unplugged" activities, how they translate algorithmic structures using constructivist programming, and also whether and how they can use these programs as a research tool for mathematical exploration.

Basic positions and first insights into the current state of the project are presented in the poster.

Cite

Citation style:
Schwätzer, U., 2021. ProMaPrim - Programmieren im Mathematikunterricht der Primarstufe. https://doi.org/10.17185/duepublico/73938
Could not load citation form.

Rights

Use and reproduction:
This work may be used under a
CC BY 4.0 LogoCreative Commons Attribution 4.0 License (CC BY 4.0)
.

Export