VaKE Intervention Method : Education for Democratic Citizenship for Female Refugees

Patry, Jean-Luc; Weyringer, Sieglinde; Diekmann, Natascha

VaKE (Values and Knowledge Education) is an intervention tool that seems appropriate for fostering Muslim refugees’ integration in Western countries. This paper presents the principles of VaKE and the underlying concept for integration. A system of workshops for female refugees (N=95) is described, each lasting three half-days; for this purpose, VaKE was enhanced with a behavior-oriented intervention, among other things. Some concrete examples of the procedure (including drawings and posters) and general experiences are reported. The procedure was well received and the participating women were highly motivated. The paper concludes with some suggestions for developing VaKE further.

VaKE (Values and Knowledge Education) ist eine Interventionsmethode, die geeignet erscheint, die Integration von muslimischen Flüchtlingen in westlichen Ländern zu fördern. Der Aufsatz präsentiert die Prinzipien von VaKE und das der Intervention zugrunde liegende Konzept von Integration. Ein Workshop-System für weibliche Flüchtlinge (N=95) von jeweils drei Halptagen wird beschrieben. Für den Anlass wurde VaKE u.a. um eine verhaltensorientierte Intervention ergänzt. Einige konkrete Beispiele des Vorgehens (einschließlich Zeichnungen und Plakate) und allgemeine Erfahrungen werden dargestellt. Die Workshops wurden von den Flüchtlingen sehr gut angenommen, und die teilnehmenden Frauen waren hoch motiviert. Der Aufsatz schließt mit einigen Empfehlungen für die Weiterentwicklung von VaKE.

Cite

Citation style:
Patry, J.-L., Weyringer, S., Diekmann, N., 2019. VaKE Intervention Method: Education for Democratic Citizenship for Female Refugees. Thematic Papers Based on the Conference “Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship.” https://doi.org/10.17185/duepublico/47792
Could not load citation form. Default citation form is displayed.

Rights

Export