Alltagsweltlich orientierte OER zur Facheinführung Geographie für den Sachunterricht

Facheinführungen wie jene der Geographie für den Sachunterricht sollen den Studierenden basale konzeptionelle Grundlegun-gen der Disziplin vermitteln, mit dem Ziel die spätere Unterrichtspraxis ausreichend zu fundieren. Umso mehr erstaunt die paradigmatische Vielfalt aktueller Umsetzungen, und gleichzeitig die studentische Kritik über Standorte hinweg. Dieser Beitrag systematisiert bestehende Angebote und schlägt einen alltagsweltlichen Zugang vor, für den zuletzt OERs entwickelt wurden.

Introductory geography courses for primary humanities and sciences teachers should provide students with the foundations of the discipline that can be applied in school practice. However, these courses vary considerably in their paradigmatic orientation and are often criticized by students across institutions. This contribution systematizes the current range of courses on offer and introduces an introductory course orientated at everyday life which has also been made available as Open Educational Resources (OERs).

Cite

Citation style:
Could not load citation form.

Rights

Use and reproduction:
This work may be used under a
CC BY 4.0 LogoCreative Commons Attribution 4.0 License (CC BY 4.0)
.