000K  utf8
1100  $c2021
1500  ger
2050  urn:nbn:de:hbz:465-20230315-104416-4
2051  10.17185/duepublico/77291
3000  Rohmann, Nikolai
4000  Bringt Transformation in die Schulgeographie  [Rohmann, Nikolai]
4209  Der Diskussionsbeitrag verdeutlicht anhand von vier Thesen, welchen positiven Effekt es ha-ben könnte, den Begriff der Transformation stärker in der Geographiedidaktik und in dem Diskurs um die Schulgeographie zu etablieren. Besprochen wird, welchen Beitrag ein Fokus auf Transformation in den folgenden Bereichen leisten kann: 1) Die Debatte im schulpoliti-schen Diskurs, 2) Kompetenzen; die Etablierung einer Transformationskompetenz, 3) Prob-leme von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und 4) Lehr- und Bildungspläne und Postkoloniale Theorie.
4209  The contribution uses four theses to illustrate the positive effect of establishing the concept of transformation more strongly in geography didactics and the discourse around school geography. It discusses what contribution a focus on transformation can make in the follo-wing areas: 1) the debate in school policy discourse, 2) competencies; the establishment of a transformation competence, 3) problems of education for sustainable development (ESD), and 4) curriculum and educational plans and post-colonial theory.
4950  https://doi.org/10.17185/duepublico/77291$xR$3Volltext$534
4950  https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:465-20230315-104416-4$xR$3Volltext$534
4961  https://duepublico2.uni-due.de/receive/duepublico_mods_00077291
5051  370
5550  BNE
5550  education for Sustainable Development
5550  Geographiedidaktik
5550  Geography didactics
5550  Post-colonial Theory
5550  Postkoloniale Theorie
5550  Transformation